Als je een mailing opstelt en verstuurt, dan is dat altijd met de bedoeling dat je mailing maximaal wordt geopend, gelezen en geapprecieerd. Wij hebben voor jou drie eenvoudige en doeltreffende tips die je op weg helpen naar dat resultaat! Ontdek ze hier.
1. Pakkende onderwerpregel
Investeer in je onderwerpregel. Zoals de titel van een goed boek, moet ook deze mailtitel de ontvanger triggeren en zover krijgen dat hij of zij jouw mail een blik waardig acht.
Ga daarom voor een onderwerpregel
…die iets belooft (bijvoorbeeld ‘Kom te weten hoe het zit met je aanvullende vergoeding’)
…die een dringendheid verraadt (bijvoorbeeld met woorden zoals ‘snel’, ‘nu’, ‘meteen, ‘zeker’, …)
… die de neuzen doet krullen van nieuwsgierigheid (bijvoorbeeld met ene vraag, een open einde, een teaser)
2. Spreek 1 lezer aan
Richt je in je aanspreking, maar ook in je gehele tekst tot één persoon en niet tot de gehele groep, ook al is de boodschap collectief.
Terwijl je je mailing schrijft, beeld je je in dat je tegen één welbepaalde collega spreekt. En liefst die collega waarvan je weet die hij of zij op jou zal stemmen.
Je schrijft dus in de je-/jij-vorm. Dat verhoogt de betrokkenheid en is persoonlijker.
3. Eindig met een klaar en duidelijke call-to-action
Eindig je mailing met een niet mis te verstane taak voor je lezer… In verkiezingstijd is dat simpel: ‘Stem 3’ of ‘Stem ABVV’ of ‘Stem lijst 3’. Maar deze regel gaat ook op na november 2020. Eindig je mail dan met een simpele opdracht, zoals ‘Like onze Facebook-pagina’, ‘Lees het verslag ad valvas’, ‘Spreek ons ons bij vragen’, …
En…verstuur!