Vanaf eind 2019 rollen in de Gent niet langer alleen Volvo’s van de band, maar ook wagens van Lynk & Co. Volvo Cars Gent zal daarmee de eerste ‘Chinese’ auto produceren die in West-Europa wordt gebouwd. Het nieuwe automerk van Geely, het Chinese moederbedrijf van Volvo, begint aan zijn poging om Europa te veroveren. Lynk & Co wil in Europa 150.000 auto’s per jaar fabriceren, waarvan het merendeel inGent. Het eerste model ‘de compacte SUV01’ gebruikt hetzelfde onderstel als de Volvo XC40, die ook in Gent gemaakt wordt. De Lynk & Co-wagens zullen allemaal hybride-elektrische wagens zijn. Lynk & Co maakt van elk model maximaal 8 versies die tegen een vaste prijs verkocht worden. In welke mate dit zal aanslaan en wat de invloed zal zijn op de tewerkstelling in Gent is nog niet geweten. Hoewel zowel de productie als de verkoop in China gestart is,  wil men de auto niet als een Chinees product in de markt zetten. De wagens werden ontworpen ‘door een internationaal team’ in het hoofdkantoor van Lynk & Co, dat net zoals dat van Volvo in het Zweedse Göteborg ligt. De look & feel van de auto’s zou Europees aanvoelen.