Van Hool zal volgend jaar voor het eerst meer bussen bouwen in zijn vestiging in Macedonië dan in België (Koningshooikt). In Macedonië zullen niet alleen de standaardbussen gebouwd worden maar ook de duurdere en luxueuzere bussen. De productielijnen worden uitgebreid van vier naar acht. Tot nu toe had Van Hool de vakbonden en de werknemers  altijd gerustgesteld (proberen gerust te stellen) met de boodschap dat omwille van de loonkosten alleen in de standaardbussen in Macedonië zouden gemaakt worden. De vestiging in Macedonië wordt niet alleen overladen met subsidies door de regering, de lonen liggen er zeer laag en vakbondsorganisatie is zo goed als onmogelijk. De vestiging wordt bewaakt als een burcht en je geraakt zelfs niet aan de poort.

Bij Van Hool werken in België  3.700 mensen, waardoor het bedrijf nog steeds de op vier na grootste private werkgever blijft van België. Van Hool ontkent dat de productiedaling in België een één-op-één-effect heeft op de tewerkstelling. Men verwacht wel een ‘lichte’ daling in de tewerkstelling.